Förnyelse, skapa nytt, utveckla!

En viktig tumregel är att ett företag måste ständigt förnya, utveckla, tänka framåt och skapa nya produkter

För att då en produkt är på väg ner, så måste en annan vara på väg upp. Eller en förnyelse av den produkt som går ner i försäljningskurvan. Klarar man inte av att anpassa sig såhär, då står företaget inför ekonomiska problem, det finns ju inga produkter som säljs med bra lönsamhet!

 

Det är inte bara produkter man måste ständigt tänka nytt på. Det är också alltihop, inga företag marknadsför sig precis likadant, sånt skulle bara vara tråkigt, det finns dock undantag, t ex direktreklam för matvaror, där har dem en struktur där dem bara byter ut produkterna.

Men hur tråkigt vore det inte om vi fick se samma reklam på TV hela tiden, eller samma gamla annons i tidningen?

 

Det finns företag som är nöjd med var dem står idag, och har inga planer att expandera. Men de flesta företag känner att dem vill bli lönsammare, tjäna mer pengar, och bli mer känd, ska nöjdare kunder m.m.

 

För att detta ska vara möjligt så måste det bli utveckling på alla delar i företaget. Det kräver pengar, men det handlar att man lägger pengarna på rätt ställe, något man har nytta utav en längre tid. (Investeringar)

 

En entreprenör är kreativ och nytänkade, så hela verksamheten bygger egentligen på den principen, för det ska ju gå framåt tycker man!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0