Marknadsbedömning


En marknadsplan bygger nästan alltid på en marknadsbedömning, det är en bedömning om hur man ska agera på marknaden. Man bedömer resultatet av en process där man bl. a kollar på dessa saker.

 

·        Målgrupper

·        Butiksläge

·        Leverantörer

·        Kundernas åsikter

·        Konkurrenternas marknadsföring

·        Säljmiljö

·        Personal

·        Med fler.

 

 

Man samlar ihop den här informationen och bedömer sedan den, och då brukar man komma fram till saker.

 

T ex, att man kanske behöver ändra på något, eller rikta in sig på någon annan målgrupp eller andra frågor.

 

Det kan även vara så att man inte behöver ändra något.

Desto utförligare bedömningen och undersökningen bakom blir, desto säkrare resultat får man ut av den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0