Reklamkampanjer

Personlig försäljning är mycket viktigt för att, det är försäljarna som blir ansiktet utåt för företaget och det är försäljarna som ska få produkten såld, få företaget att bli omtyckt, och dem marknadsför sig m.m. Detta kallas personlig kommunikation.

 

Det riktar sig dock till i princip en person åt gången.

 

Reklamkampanjer är ett exempel på motsatsen till personlig kommunikation, masskommunikation, den sträcker ut sig mot så många personer och olika grupper samtidigt.

 

Företag brukar samtidigt använda sig av både personlig kommunikation och masskommunikation.

 

Reklamkampanjerna kan bestå av annonser i tidningar, flygblad i brevlådan med rabattkuponger, radio eller tv-reklam, reklam på Internet osv. All reklam helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Försäljningschef

Ofta ger rekmlamkampnjer bäst resultat om man arbetar med flera media samtidigt. Om man dessutom knyter in säljaktiviteter samtidigt kan man få betydligt bättre resultat,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0